Sandu Chiva,poetul tuturor,actor pe scena vietii-Mihaela CD cronică -”O dragoste ce nu a dispărut”

295083609_1048054419435342_3671047251493227810_n

Sandu Chiva,poetul tuturor, actor pe scena vieții

cronică  de Mihaela CD

O dragoste ce nu a dispărut-SANDU CHIVA

Bunul nostru prieten și colaborator, îndrăgitul poet Sandu Chiva  ne-a făcut recent un minunat  dar de suflet, noua sa carte ”O dragoste ce nu a dispărut”, apărută în 2021 la editura Rotipo din România. Poetul Sandu Chiva  este  un poet foarte popular cu o carismă și un șarm aparte, este ”poetul tuturor” ce interpretează diverse roluri precum ”un actor pe scena vieții”.  Bucuria reîntâlnirii cu  scrierile sale fiind atât de mare, nu am rezistat tentației de a deschide imediat cartea  și de a parcurge avid conținutul său.

Cartea este gerată literar de  scriitoarea Mirela Minuta Alexa , membru al Ligii Scriitorilor Români  filiala Arad  și  membru al Societății Culturale Apollon România care semnează prefața cu titlul ”Viata poetului este un poem nescris” care face o frumoasa descriere acestei cărți în cuvântul său : ”un volum  de poezii în cuprinsul căruia cititorul  va descoperi clișee poetice trasate cu pana  înmuiată în cerneala sufletului”

Titlul volumul de versuri ”O dragoste ce nu a dispărut”  nu este unul ales  întâmplator, el fiind dat  în mod  intenționat  pentru a sublinia  armonia  conjugală în care trăiește poetul, iubirea frumoasă și   fără  de margini pe care  o împarte cu soția  sa de câteva decenii, un titlu care       este dat  de poezia cu același nume   O dragoste ce nu a disparut

O DRAGOSTE CE NU A DISPĂRUT

Autor: Sandu Chiva

Ridică-mă de jos, de am căzut
Și scutură-mi paltonul de zăpadă,
Gândește-te la timpul ce-a trecut
Nu mă lăsa să mă sfârșesc pe stradă.

Ridică-mă și du-mă la căldură
Nu mă lăsa ca să îngheț în drum
Mai dă-mi încă o dată gură
Nu te sfii suntem bârfiți oricum.

Sărută-mă și adu-mă în casă
Și oblojește-mi trupul înghețat,
Arată-mi că de mine îți mai pasă
Că vechile iubiri nu le-ai uitat.

Așează-mă cu grijă lângă sobă
Și dă-mi să beau măcar un ceai fierbinte,
Mai vom schimba din când în când o vorbă
Vom depăna aducerile-aminte….

Așterne-mi lângă sobă-o haină veche
Să mai întoarcem timpul în trecut,
Mai spunem cuvinte calde la ureche
Despre o dragoste ce nu a dispărut!

Cartea ”O dragoste ce nu a dispărut”  este  un amplu volum de poezii  care însumează 300 de pagini.  Poeziile din acest volum  sunt împărțite în 6 capitole ce  sunt însoțite cu imagini  din viata  poetului  ajutând astfel cititorul să pătrundă in universul poetului Sandu Chiva si să înțeleagă astfel  mai bine abordarea temelor  în poezie.

Poetul Sandu Chiva este  în esența un romantic incurabil  asa cum se prezintă  în pagina sa de autor  din revista  on line ” Poezii pentru sufletul meu”  Pagina Sandu Chiva,  dar temele pe care le abordează  în  volumul ”  O dragoste ce nu a dispărut ” sunt foarte diverse de la dragostea de țara și locurile natale,  iubirea fata de natură, iubirea fată de oameni, iubirea fata de Dumnezeu,  amintiri din tinerețe și pană la  viata de zi cu zi. Autorul  nu trece cu vederea  nici problemele  cotidiene  satirizându-le în poeziile sale.

Cu un stil inconfundabil, unic  și original poetul ne invită să descoperim  tezaurul de învățături și pilde scrise în  versuri ce se ascunde intre  coperțile mov  de carte. ”Sunt un poet neconformist /Venit din negura de vreme/N-am zis ca sunt specialist/ Dar scriu  din când în când poeme.”(Eu sunt poetul tuturor) Poeziile  sale  sunt accentuate de simțul  umorului, un umor fin pe care îl poate folosi cu elegantă și cu o  ușoară ironie.” ”Eu sunt poetul  tuturor!/ Scriu versuri pentru toți romanii…/Voi scrie până am să mor/Chiar  dacă  deranjez pe unii!”(Eu sunt poetul tuturor)

Poetul Sandu Chiva este o carte deschisă, sinceră și adevărată,  dăruind generos din preaplinul sufletului său trăiri și sentimente îmbrăcate în versuri clasice, bine construite pe care le așează pe o tavă de argint și le oferă  cititorului însetat de lectură. Iar cititorul, la rândul său nu va  fi dezamăgit pentru că lectura se face ușor, curge fluid  asemeni unui fluviu  de amintiri ce te poartă prin locuri dragi sau imaginare.

Poetul Sandu Chiva este un artizan al rimei melodice si un  atent observator a tot ce se întâmplă în jurul său, în viata sa și a celorlalți, încondeind și  redând totul în versuri cu o ușurința nativă. Poetul folosește deseori în poeziile sale  personificarea și adresarea directa, dialogul imaginar sau monologul.  Cititorul  se regăsește în versurile poetului, ii împărtășește  valorile și principiile pe care le exprima deschis și clar în poeziile sale,  atrăgând astfel  simpatia și admirația cititorului.

Va invit sa îl descoperiți  pe  autorul  cărții  ”O dragoste  ce nu a dispărut”  acest  veșnic îndrăgostit,  poetul nostru al tuturor,  Sandu Chiva, asa cum spune chiar el ”Eu sunt poetul tuturor”  pentru că simte să împartă cu cititorii  ceea ce a primit în dar  ” Dumnezeu mi-a dat condeiul”  și  ni se prezintă : ”Asa-s eu…” ”Un actor  pe scena vieții”. Ii urez poetului Sandu Chiva, sincere felicitări, mult spor și inspirație, așteptăm cu mult interes viitorul volum de versuri!

membru T.W.U.C, membru  L.S.R, Președinte W.P.A. Canada

Mai citește

Pagina Sandu Chiva

Hai sa facem dragoste

LA SPOVEDANIE

A sosit revista!Comanda revista de colecție nr 8/2022 Poezii pentru sufletul meu

A sosit Antologia de ecouri literare -GALAXY- volumul 1-autori români contemporani

Ce mai e nou prin librărie?

Revista TIPARITA nr 8/2022 Poezii pentru sufletul meu

Cumpără numărul 8 al revistei Poezii pentru sufletul meu, cu numai 20 CAD .De o calitate excepțională imprimata color revista de colecție Poezii pentru sufletul meu este o revista trimestriala de literatura, arta și cultura ce iți aduce frumosul în suflet.

20,00 CAD

LA CASA DE NEBUNI format tipărit (softcover)

LA CASA DE NEBUNI este o carte de poezii răzvrătite din suflet si pentru suflet Cartea este tipărita color si conține 262 de pagini. In aceasta carte scriitoarea Mihaela CD va invita sa pătrundeți alături de ea în tainele ”Casei de nebuni”. Primele 100 cărți vor beneficia de transport gratuit ! Comanda acum cartea LA CASA DE NEBUNI în format tipărit și primești și un semn de carte gratuit!

Abonament 4 numere/an. Revista de colectie de o calitate exceptionala, integral color, care cuprinde literatura, arta, interviuri, articole si evenimente culturale. Aboneaza-te si colectioneaza fiecare număr al revistei tiparite timp de un an pentru numai 75 dolari canadieni.

75,00 CAD

Vino alături de noi! Arata ca iti pasa! Sustine munca si seriozitatea de 4 ani a revistei noastre prin donația ta de azi! Nicio suma nu este prea mica sau prea mare! Prin donatia ta de azi ne vei ajuta sa continuam sa oferim bucurii pentru suflet romanilor din lumea intreaga! Sterge cifra 1 si scrie in locul ei suma pe care doresti sa o donezi! Iti multumim anticipat!