Mihaela CD -Construind pe nisipuri mișcătoare-recenzie la ”Bianca,printre castele de nisip”

FINAL BIANCA

Construind pe nisipuri mișcătoare

Talentata scriitoare Mara Popescu -Vasilca ne invită din  nou într-o extraordinară  poveste de viață unde  noi cititorii  suntem cei care vom decide  cei care analizăm și care  tragem concluziile.De această dată este vorba despre al șaselea   roman din colecția  „Dragostea arză-o-ar focul” al scriitoarei Mara Popescu-Vasilca, ”Bianca printre castele de nisip” corectat, adăugit și  reeditat la editura Globart Universum  din Montreal, 2022.

La fel ca și în celelalte  cinci romane din această colecție, romane ce poartă toate  nume de femei și acesta poartă numele personajului său principal Bianca. Ea, Bianca este o femeie foarte frumoasă, inteligentă și foarte ambițioasă, fără  prea multe scrupule, care își  urmărește scopul său de înavuțire  prin orice mijloace și care ascunde în colțul întunecat al sufletului  său un trecut dureros și trist.

Viața Biancăi  este una plină de lux și de  scene de amor pasionale, fiind prezentată ca un observator politic care  ține discursuri  în țările europene și care are o poziție socială stabilă. Fiind o femeie foarte frumoasă și mult râvnită de cei din jur Bianca caută drumul spre fericire  fiind văduvă, soțul său mai în vârstă decât ea  murind în noaptea nunții.

Copilăria  ei ascunde dâre de  tristețe, sărăcie și umilință pe care le-a trăit  într-o familie  aflată pe drumul pierzaniei,  între scandalurile tatălui  și aburii de alcool ai mamei. Durerea și tristețea acelor  ani nu poate să fie  răscumpărată cu nimic nici măcar cu bunăstarea în care ea trăiește în prezent. Amintirile dureroase o vor vâna  tot timpul vieții și taina aceasta  îi este  ca o povară grea pe suflet.

De la o vârstă fragedă  începe să caute de lucru prin cartier curățând geamuri la casele bogaților  și astfel ajunge în casa unui profesor de pian cu care începe o poveste  amoroasă. Ambițioasă din fire aceasta își continuă studiile și  își urmărește  scopul  mult râvnit de a ajunge prin orice mijloace  într-o altă clasă socială.

Scopul scuză mijloacele  își spune parcă în gând  și în acest fel face compromisuri pentru a-și  asigura reușita.Bianca este conștientă ca nu face bine dar în același timp se amuză de  ceea ce realizează  și  își notează  într-un jurnal  toate întâlnirile sale amoroase cu diverși bărbați. Cât poți să fii de naiv să crezi că aceste scrieri nu vor fi găsite de cineva la un moment dat?

Bianca este o femeie sigură pe ea și pe farmecele sale, are încredere în șarmul său și nu-și poate imagina că cineva îi va afla secretul. Ea caută fericirea  și încearcă să se agațe de  iubire  sperând că aceasta va da roade însă  încercările sale sunt nereușite.Ea nu se gândește nicio secundă că  cineva ar putea fi mai  șmecher decât ea aflat într-o stare de și  mai mare compromis cu cinstea, morala și chiar  cu  libertatea  doar pentru a-și atinge scopul de înavuțire.

Astfel averea pe care o strânge de pe urma bărbaților  este  furată de un bărbat șmecher și perfid care o seduce și   cu care intră   într-o  relație amoroasă, el având o identitate falsă, fiind un hoț de bani și bijuterii căutat de poliție. Când află acest lucru Bianca își verifică seiful și vede că au dispărut bijuteriile și  banii  practic lăsând-o săracă. Iată  cum faptele sale se vor  întoarce împotriva ei devenind o victimă  și ea.

Scriitoarea Mara Popescu-Vasilca este o artistă desăvârșită a condeiului care face din  scriitura sa o  adevărată  artă  și descrie cu lux de amănunte fiecare gest, simțământ, fior, gând și fiecare imbold,  atingere, reacție, din episoadele de amor  lăsând să  transpară emoțiile puternice care  duc la dezlănțuirile pasionale.

Printr-o descriere directă și francă, cu o abilitate deosebită, scriitoarea ne prezintă tabloul complet prin care înțelegem situația  Biancăi pentru că  nu a avut cine să îi explice sau să o învețe  ce înseamnă dragostea adevărată ce înseamnă morala și până unde poți să mergi,  ea nu a avut parte de o educație sănătoasă din familie  lucru care evident  i-a afectat și scara valorilor neconsiderând grav ceea ce face  chiar dacă ajunsă într-o lume a decadenței  și a moravurilor ușoare  știa că nu asta își dorea și că ea nu face decât să aducă puțină mângâiere  sufletelor rănite.

Din păcate în viața reală  de zi cu zi există aceste capcane pentru fetele tinere și frumoase care odată căzute în mâna acestor moravuri ușoare greu mai scapă. Pierderea sufletului este mai ușoară decât pierderea iubirii decât pierderea cuiva drag  sau a unui bun material, mai ales pentru cei care nu au valori morale sănătoase bine înrădăcinate în ființa lor.

Binecunoscuta  scriitoare Mara Popescu -Vasilca a ales ca prin cărțile sale din colecția „Dragostea arză-o-ar focul”  să prezinte  cititorului povești de viață  care centralizează căutarea fericirii, dar pe drumuri întortocheate, dificile sau  greșite pentru a face poveștile mai  interesante, mai palpitante și pentru a da lecții de viață cititorilor. Nu ai cum să găsești fericirea când o cauți pe un drum greșit,  fericirea nu înseamnă  înavuțire și liniște materială, confort sau lux,  fericirea înseamnă un suflet pereche cu care să realizezi vise comune și  să împarți cu aceleași bătăi de inimă bucuria  și viața în doi.

Printr-o măiestrie  deosebită scriitoarea Mara Popescu Vasilca aduce fiecare din personajele sale pe drumul bun și  arată cititorului că nicicând nu e târziu să te îndrepti, să o pornesti pe un drum nou și curat cu iubire, respect și dragoste adevărată.

Scriitoarea Mara Popescu -Vasilca este creștină și ea  încearcă și reușeste în  romanele sale să  amintească cititorului  mai mult sau mai puțin direct, de importanța lui Dumnezeu în viețile noastre,  atrăgând atenția prin câteva sugestii extrem de fine  că atunci când avem nevoie Lui ne adresăm, atunci când ni se îneacă corăbiile Lui îi cerem  ajutorul deși păcătuim în fiecare zi mai mult sau mai puțin.  Însă  noi existăm pe această lume prin voința  divină care ne-a făcut pe toți la fel, buni  și iubitori. Crescând devenim  răi învățăm să facem lucruri rele și să  încălcăm legile creștine însă tot el ne iartă și ne oferă mântuirea sufletului dacă ne pocăim  și ne recunoaștem păcatele chiar și în cel din urmă ceas. Puterea Divinității este extrem de mare, el ne face, ne creează și are grijă de sufletul fiecăruia dintre noi.

Printr-o construcție atentǎ a profilului psihologic al fiecărui personaj, scriitoarea Mara Popescu Vasilca  dǎ naştere unor poveşti de viațǎ  incredibile, extrem de interesante, palpitante şi  foarte bine redate astfel încât  cititorul intrǎ în poveste şi participǎ afectiv si emoțional.Scriitoarea nu acuzǎ comportamentul personajelor sale  lǎsând cititorul sǎ judece şi sǎ desprindǎ lecțiile pe care aceasta le insereazǎ în mod subtil în romanele sale. Autoarea doreşte sǎ  tragǎ un semnal de alarmǎ cititorilor cǎci din nefericire, în viață, deseori  iubirea este confundată cu pasiunea carnală, dar aceasta nu are nimic de-a face cu iubirea adevărată. Dragostea pasională este atracție pur fizică, este atingere, fior și trăire de moment care nu  înseamnă planuri de viitor, vise comune, țeluri comune sau întemeierea unei familii.Pentru a te căsători cu cineva și pentru a întemeia un cămin trebuie mult mai mult decât atracție fizică.

Aceste atracții fizice de moment  reprezintă acele castele de nisip ale Biancăi  care se năruie odată cu consumarea pasiunii  pentru că nu sunt clădite pe fundații solide iar aceasta este lecția pe care în mod subtil o prezintă scriitoarea Mara Popescu-Vasilca  cititorilor, in romanul său ”Bianca printre castele de nisip” căci ce construiești pe nisip mișcător ca valul trece, nu va deveni nici  puternic nici statornic în timp.

Romanele Marei Popescu-Vasilca sunt  extraordinare lecții de viață în care învățăm ce înseamnă greșeala, ce înseamnă trădarea, ce înseamnă iubirea, ce înseamnă durerea și ce înseamnă căința, iertarea și  pocăința. Autoarea ne arată că drumul vieții nu e presărat cu flori întotdeauna, el trece prin  văi și lunci pe serpentine întortocheate și numai cu voință puternică  putem să ținem drumul drept rămânând demni chiar dacă viața ne îngenunchează uneori.

Lecțiile pline de înțelepciune pe care scriitoarea Mara Popescu-Vasilca ni le dă  prin  romanul ”Bianca printre castele de nisip”  vor servi  la cugetare și autoanaliză cititorului, judecând și analizând prin  ochii proprii  viața  în ansamblul ei.

Felicitări autoarei Mara Popescu-Vasilca și așteptăm cu mult interes alte  romane la fel de interesante!

Mihaela CD - MARE

Membru al Ligii Scriitorilor Români

Membru al Uniunii Scriitorilor din Canada

Președinte al World Poets Association filiala Canada

Mai citește:

Mihaela CD -recenzie-Singurătatea poetului în cartea Păpușarul,  de Aurelia Rînjea

Mihaela CD*Trǎdarea sufletului prin compromisurile vieții-RECENZIE-Străinii de Mara Popescu Vasilca

Mihaela CD -recenzie-Miracolul poeziei-recenzie-PRIMA IUBIRE, POEZIA de Aurelia Rînjea

Mihaela CD -Recenzie-Nora în căutarea identității -Arta folosirii imaginilor cu valoare de simbol

COMANDA cartile autoarei Mihaela CD

Abonament 4 numere/an. A câștigat PREMIUL LIGII SCRIITORILOR DIN ROMANIA -” PUBLICATIA LITERARA A ANULUI 2023 ” Revista de colecție de o calitate excepțională, integral color, care cuprinde literatura, arta, interviuri, articole si evenimente culturale. Aboneaza-te si colecționează fiecare număr al revistei tipărite timp de un an pentru numai 75 dolari canadieni.

75,00 CAD

Vino alături de noi! Arata ca iti pasa! Sustine munca si seriozitatea de 4 ani a revistei noastre prin donația ta de azi! Nicio suma nu este prea mica sau prea mare! Prin donatia ta de azi ne vei ajuta sa continuam sa oferim bucurii pentru suflet romanilor din lumea intreaga! Sterge cifra 1 si scrie in locul ei suma pe care doresti sa o donezi! Iti multumim anticipat!

2 gânduri despre „Mihaela CD -Construind pe nisipuri mișcătoare-recenzie la ”Bianca,printre castele de nisip”

1. Înalt Prefericitul Părinte Patriarh Daniel îl binecuvântează pe scriitorul Al. Florin Țene

| | | | | |